Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

gjøvik trysil.jpg
Foto: Magnus Stenseth

Terminlistene er nå ute på høring!

Her finner du mye nyttig informasjon om terminlistene for Regionserien som nå er ute på høring til 10. august.

Når vi lager terminlistene, hensyntar vi flere elementer for best mulig oppsett:

  • Arrangementene skal gi gode opplevelser for de som ønsker å se håndball
  • Klubbene skal kunne gjennomføre gode arrangementer, så de får mulighet til å samle publikum gjennom å ha flere kamper i hallen dette gir gode muligheter for å drive kiosk
  • Vi har laget doble bortekamper der det er naturlig. Dette for å redusere antallet lange borteturer.
  • Dobbeltkamper skal også gjøre det enklere med dommere i utkantene.
  • Noen 15/16-års kamper er berammet tidlig på dagen for at spillerne kan dømme kamper for de yngre senere på dagen.
  • Antilag

Om Regionen i høringsperioden finner kamper som bør flyttes av hensyn til oppsettet, haller som er opptatt eller andre årsaker, så vil vi gjøre dette. Da vil det bli sendt ut varsel fra TA på vanlig måte. Dette gjelder også gjennom sesongen. Vi vil også kunne flytte kamper for å forenkle dommeroppsettet.

Vi kommer derfor med en sterk oppfordring – tenk deg godt om før du flytter kamper – både nå mens terminlista er ute på høring, og gjennom sesongen. Hver eneste kamp er en del av et omfattende kampoppsett og den er også en del av et hjemmearrangement. Må du flytte kamper så sjekk hva det gjør med oppsettet i hallen din! Blir det hull i et arrangement får dette følger for klubben, og dommeroppsettet blir vanskeligere for oss og dyrere for dere.

I perioden fram til 10. august kan klubbene søke om å få flytte kamper kostnadsfritt. Alle søknader om flytting av kamper må gjøres via TA. Det er viktig at alle lagene går igjennom terminlistene og ser over om det er noen kamper som er satt opp på datoer som ikke passer for dere.

Vi sender også terminliste forslaget til hallene, til info. Det er klubben som booker hallen for kamp, ikke vi. Sjekk også at hallen ikke har stengt for høst/vinterferie når det er satt opp kamper på datoer i feriene. Vi opplever at stadig flere haller har begrensninger disse datoene og ber derfor dere om å dobbeltsjekke dette. 

Vi har så lagt det har vært mulig tatt hensyn til ønsker om antilag. Man kan kun ha ett antilag. Ordningen er til for at dere skal kunne bruke spillere på to lag. Lag som har antilag kan måtte spille hjemme tidlig og borte sent på dagen, eller omvendt.

Lange reiser er ofte satt opp med doble bortekamper. Noen lag har tre kamper på samme tur og der foreslår vi overnatting for å unngå så mange, lange reiser gjennom sesongen. Kamphelger med dobbeltkamp og inntil tre kamper, gir flere frihelger.
Les mer om reglene for spilleberettigelse i §19 og §20.

Oppsettet hensyntar, i tillegg til antilag, Bringserien, Lerøyserien og Temaserien.
Lag som har spillere som skal konfirmeres i sesongen bør også sjekke hva som allerede er planlagt av konfirmasjonsforberedelser. Sjekk i tillegg om det allerede er planlagt skoleturer som berører mange. Det kan være evt. leirskoleopphold eller treningsleirer for idrettslinjene på vgs.

Samarbeidslag
Noen av dere har i påmeldingens oppgitt at dere er samarbeidslag med annen klubb. Dersom det ikke er sendt inn søknad enda må dette gjøres snarest i TA, siste frist er før første seriekamp spilles. Skal dere samarbeide med flere klubber må det sendes en søknad pr. klubb.
Hvis hjemmekamper fordelt mellom samarbeidslagene ikke er hensyntatt må det søkes om omberamming, dette for at bortelaget og dommere skal være orientert og rekke kampen i annen hall enn det som er berammet nå.

Omberamminger
Før dere søker om omberamming i TA må dere ha kontaktet motstander og avtalt ny dato. Dere må også sjekke at hallen er ledig på ønsket dato og klokkeslett. Sjekk også om motstanderen har antilag eller dobbelkamp i sammenheng med den kampen dere ønsker å flytte. Kamper som ikke kan flyttes pga. noe av det ovennevnte blir avvist i TA. I slike tilfeller må klubben legge inn ny søknad. Vi anbefaler at klubbene bruker tid og gjør en skikkelig jobb før det søkes om omberamming. Her er lenke til info om hvordan omberamming gjøres.

Husk at alle omberamminger må være i henhold til reglementet vårt og alle endringer skjer via TA. Se omberammingsreglementet for sesongen 25-26.  

Sett dere godt inn i reglementet for omberamming også for kamper som må flyttes etter 10. august. Kamper som utsettes og ikke berammes innen 10 dager, blir plassert av oss. Skulle ikke den nye datoen passe, må det søkes ny omberamming etter gjeldende regelverk.

J13 nivå 2 er satt opp som enkel serie fram til begynnelsen av desember, deretter lages det ny serie for vårsesongen basert på resultatene før jul. Disse kampene publiseres innen utgangen av desember 25. Siste kampdato for J13 nivå 2 er 14. desember.

G13 nivå 2 har noen lag med særlig lange reiser. Vi har derfor satt opp flere kampdager midt i regionen, hvor det spilles flere kamper. Da møtes flere lag til miniturnering og vi håper å unngå endringer i disse helgene. Arrangementene er avtalt med klubben som er arrangør. Lagene som spiller kampene, bistår i sekretariat.

Rema 1000 Hjerteligaen
Kampene for tilrettelagt Håndball ser satt opp som rundespill og kan ikke flyttes. Det er publisert kamper for første halvdel av sesongen. Datoene for de tre siste rundene er 17. januar, 14. februar og 12. april 2026 publiseres senere.

Rullestolhåndball

Elverum har også i år meldt på ett lag i klassen menn 3. divisjon og ett lag i kvinner 4. divisjon. Her vil lagene få oppleve utfordringen med å spille mot rullestolbrukere mens dere selv sitter i rullestol. Alle rullestolkamper er satt opp i Terningen Arena på lørdager. Dere får selvsagt låne rullestoler til kampene. Møte opp i god tid før kampstart slik at dere får tid til litt innføring i rullestolhåndball. Elverum Rullestol spiller bare hjemmekamper. Kampene er en del av terminlista for M3 og K4, men de teller ikke på tabellen. Kampene kan ikke flyttes til annen hall, da stolene er lagret i Terningen Arena.

Kampoppsett for Aktivitetsserie kvinner og menn vil bli satt opp i forkant av hver runde i henhold til antall påmeldte lag. Det er fortsatt mulig å melde på lag, ta kontakt med merethe.kjellberg@handball.no.

Seriestart- og dommerkontaktwebinar
I forbindelse med seriestart arrangerer vi også for sesongen 2025-26 seriewebinar og dommerkontaktwebinar. Begge arrangeres torsdag 4. september. Seriewebinar kl. 1200 og kl. 2000 og Dommerkontaktwebinar kl. 1900.

Sesongreglementet for NHF Region Innlandet
De fleste spørsmålene vi i Regionen får i løpet av en sesong finner dere svar på i vårt sesongreglement.

Men vi er selvsagt her for dere, så ta kontakt om det er noe dere ikke finner svar på.

Denne e-posten går til alle klubbene i NHF Region Innlandet og til alle som er registrert med kontaktinfo rundt et lag i Regionserien. Alle lag må sjekke at det er de riktige personene med riktig kontaktinfo som ligger knyttet til hvert enkelt lag. Alle funksjoner følger laget og «arves» fra sist sesong, derfor mottar noen mail som de ikke skal ha, mens andre ikke mottar denne infoen.

Lykke til med planleggingen av neste sesong og husk datoen 10. august!


God sommer!