Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Dommer_Temaserien_640x360.jpg

Dommerinfo nr 2. 12. august 2021

Denne dommerinfoen inneholder mye praktisk for dere som skal dømme i sesongen 2021-22.

Den er sendt til alle som er påmeldt som dommere, som har godkjent påmeldingen, men også dere som fortsatt ikke har svart på påmeldingen som klubben deres har gjort. 

TA er et svært viktig verktøy for dere som er dommere, og det er viktig at du setter deg inn i rutinene dommerne har i TA. Det er laget gode bruksanvisninger for dette og vi anbefaler alle som lurer på noe om å sjekke ut denne siden: DOMMER I TA

Dommerinfo og mye annen nyttig info ligger også på vår dommerside, DOMMER I INNLANDET

Dere som er dommerne må gjøre noen praktiske grep for at vi skal kunne bruke dere som dommere. Dette gjøres i TA. Da har dere også kontroll på at dere får kamper når dere kan, og at dere ikke settes opp på kamper dere av habilitetshensyn/antilagsperrer ikke kan dømme.

Vi trenger derfor at dere legg inn følgende i dommerprofilen i TA:

Sperrer - når kan du IKKE dømme?

  • Tidssperrer kan gjerne legges inn for hele året men 15. august er det frist for å legge inn sperrer for perioden 12. aug.-22. okt.
    Har du ikke lagt inn sperre på datoer i denne perioden kan du settes opp på dømming og du er selv ansvarlig for å finne en erstatter om du ikke kan.
  • Anitlag - spiller du håndball selv, eller er du trener, må du legge inn de lagene du er tilknyttet som spiller/trener som antilag, da vet vi at du ikke kan dømme samtidig som disse lagene har kamp.
  • Habilitetssperre: Dette legges inn knyttet mot lag en ikke bør dømme grunnet en har for tett knytning til laget. 
  • Konstellasjoner/hvem dømmer sammen:
    Dette kan dessverre ikke oppdateres i TA.
    Her må dere sende en mail til: merethe.kjellberg@handball.no med info om hvem dere ønsker å dømme sammen med.
    Det er smart å sette makkeren på kopi, da blir det oversiktlig for alle parter. 

Det første dommeroppsettet går fram til 22. oktober.
Når oppdragene blir publisert finner du dem i din dommerprofil i TA.

De første kampene som spilles i vår region, men unntak av NM-senior, er kvalik for Bring og Lerøy, guttene spiller 4.-5. september og jentene 11.-12. september. Det skal gjennomføres en åpningturnering for senior 4.-5. september.
Deretter går det slag i slag med regionsseriespill.

Rutiner for forfall:
Det er viktig å sette seg inn i hva du må gjøre om du må melde forfall og hvilke regler som gjelder når en kommer i en slik situasjon. Her finner du rutiner for hva du må gjøre om du må melde forfall.

Det finnes også i TA en oversikt over kamper en kan melde interesse for, noe som også kan være aktuelt. Søk i tilgjengelige oppdrag finner du mer info om her.

Maria Vikan Oppheim har denne sesongen ansvar for dommerkurs.
Lurer du på noe i den forbindelse tar du kontakt med henne.

Dommerteamet ledes av Ørjan Gangnes, deres viktigste jobb er at de skal sette opp observasjoner og jobbe med utviklingsgruppene.

Det vil i løpet av kort tid komme invitasjon til et webinar for dere som er dommere i Region Innlandet, så følg med for mer info.

Husk at også dommerne må ha gyldig lisens

Om du trenger å kontakte oss i håndballregionen bruker du følgende kontaktinfo:
E-post: nhf.innlandet@handball.no
Telefon: 48095500 (sentralbordet)