Annonse:
Annonse Polar
Annonse:
Annonse Polar

Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Fysisk trening med Region Øst del 2!

Vi har satt sammen en ny fysisk økt for både store og små, som du gjøre sammen med laget eller alene.

Som forrige gang er det ikke behov for utstyr. Du velger helt selv hvor mange repetisjoner du ønsker å gjøre i de ulike sekvensene. Øvelsene kan tilpasses for hver og en. Utfordre deg litt, men ikke så mye at teknikken blir dårlig. Kanskje dette kan være noe dere kjører med laget denne uken?

Denne gangen kjører vi noe som heter «EMOM» (every minute on the minute). Det vil si at vi gjennomfører et visst antall repetisjoner av en eller flere øvelser ila et minutt. Er en ferdig før minuttet er omme så har en pause frem til neste minutt starter. En starter alltid på nytt for hvert minutt.

Om du synes det er for mange repetisjoner så gjør gjerne 3-5 mindre enn det som blir vist på videoen under. Er pausen for kort imellom de to ulike «EMOM’ene» så er det bare å pause videoen, vente et par minutter til og kjøre på igjen.

Øvelsene som er valgt denne gangen har fokus på eksplosivitet og sentrale muskelgrupper iht håndballen.

Lykke til med treningen! 

Hele treningsøkten ser du under: