Annonse:
Pocket Valley
Annonse:
Pocket Valley

Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

beach innlandet.jpg

Beachhåndball i Innlandet

NHF Region Innlandet inviterer til beachhåndballaktivitet i form av Beachserien, Beachdag, RM Beach og Beachdommerkurs.

NHF Region Innlandet ønsker å utvikle tilbudet vårt i Beachhåndball og inviterer til mye aktivitet i løpet av våren. Mer info om de forskjellige tilbudene og invitasjoner til disse finner du i de blå boksene under.

Klubbene melder på lagene til seriespillet i TA, på samme måte som for regionserien. Les mer om seriespillet under valget Beachseriespill i Region Innlandet 2024 lenger med på denne siden.

På våre hjemmesider finnes mye informasjon om Beachhåndball.
Det er spesielt viktig at alle setter seg godt inn i reglene for spillet.
Her er endringer i reglene, fra sesongen 2023-24

Det regionale høydepunktet i Beachhåndball er som vanlig Regionmesterskapet 7.-9. juni i Moelv.

Reglement

Beachserien i Region Innlandet følger NHF sitt reglement for deltakerberettigelse.

Om to lag ønsker å samarbeide for å stille lag i Beachserien eller RM-Beach må dette bekreftes av begge lags klubber ved styreleder via e-post til NHF Region Innlandet. Det laget som nevnes først i samarbeidet melder på laget og mottar faktura for påmelding.

Ballstørrelser
Det benyttes egne beachballer i beachhåndballaktivitet. Alle merker godkjennes, men det bør være flere baller tilgjengelig til hver kamp. Det er arrangør som er ansvarlig for at det er baller tilgjengelig ved kampstart. 

Klasse Ant. spillere Spilletid Ballstørrelse
J-Junior/senior 8 2 x 7min
J16 8 2 x 7min
J14 8 2 x 7min 1
J13 8 2 x 7min 1
J12 8 2 x 7min
J11 8 2 x 7min
MS 8 2 x 7min
G18 - MS 8 2 x 7min 3
G16 8 2 x 7min
G14 8 2 x 7min
G12 8 2 x 7min
G11 8 2 x 7min
       
G/J8 8 2x7min 00
G/J9 8 2x7min 00
J/G10 8 2x7min 0
       

Kampene spilles 2 omganger a 7 min + evt. shoot out hvis hvert lag har vunnet en omgang hver. NB! 12-årsklassene spiller i henhold til reglementet ALLTID  shootout.

Reglementet for Beachhåndball finner dere her.

Laginfo:
Totalt 8 spillere og 2 lagledere er maximum pr lag.
Om flere spillere står på spillerlista, kan kun 8 møte til kamp, evt. overtallige må stå over, dette kan selvsagt rulleres.

Hjemmelagets innbytteside er på sekretariatets side.
Hjemmelaget starter med keeper i målet til venstre for sekretariatet.

Alle lagene må medbringe beachballer til bruk under turneringen.

Regler for poengangivelse:

2 poeng gis ved:
· Rulle ”kråke” og direkte i skudd i 9-12 år. Må ha god flyt og fart. Ikke lov å støtte seg for å reise seg opp.
· Flyvende Backhand.
· Backhand fra bakken for 9-12 årsklassen
· Bevisst og styrt lobb for 9-12 årsklassen
· Flyver
· Piruett. 9-12 år må ikke helt rundt, dommer bedømmer ut fra årsklasse og prestasjon.
· Slå hjul. (Må utføres på en hånd og i god fart)
· Andre spektakulære avslutninger ut over basisferdigheter for årstrinnet
· Mål ved keeper eller 2-poengsspiller
· Husk at det er dommer som ved enhver tid bestemmer om det er spektakulært for årstrinnet eller ikke.

Lisens

  • Lisensen for sesongen 2023/24 er gyldig til og med 31.08.
  • Nye spillere, som ikke har løst lisens for sesongen 2023/24, er kostnadsfritt dekket av LISE i perioden 1.5. – 31.8. Spillere som dette gjelder må sende sitt navn og fødselsdato til lisens@handball.no og bekrefte hvilke aktiviteter spilleren skal delta på i perioden.

  • Dersom spilleren ønsker LISE PLUSS må det betales halv lisens (LISE PLUSS). 

Seriespillet i Beachhåndball koster kr 1100.- pr. lag.

Alle påmeldingsavgifter faktureres klubb rett etter frist for påmelding.

Trekking av lag:
Ved trekking av lag etter påmeldingsfristen hefter man for full påmeldingsavgift.

All påmelding av lag skjer i Turneringsadmin (TA). Påmeldingen åpner 1. marsog fristen for påmelding er 1. mai.

For å melde på lag må du ha funksjonen kampansvarlig i klubb. Ved påmelding må lagleder for beachlaget registreres. Husk at vi spiller beachhåndball med inneværende sesongs aldersklasser.

Arrangør:

  • Arrangør stiller med måltavle, stoppeklokker, skrivesaker, fløyte.
  • Deltakende lag har selv ansvar for å stille med kampballer. 
  • Arrangør har ansvar for at det registreres resultater, vi bruker ikke ordinære kamprapporter, men forenklet skjema. Poeng telles i alle omgangene. Resultat registreres i TA/appen, dette må gjøres av kampansvarlig i klubb. Husk å skriv inn resultatet (antall poeng) pr omgang.
  • Det settes ikke opp tabell og det kåres ikke vinnere av seriene.
  • Arrangør sjekker at målene er forankret godt og forsikrer seg om at de ikke under noen omstendigheter kan tippe. Feil skal utbedres og ingen kamper starter før man er sikre på at målene er forsvarlig forankret.
  • Vi oppfordrer arrangør til å holde kiosk åpen og spille musikk på anlegget kontinuerlig under kampene.
  • Arrangør stiller med sekretær og tidtaker til alle kampene på arrangementet.
  • Tidtaker og sekretær bes sette seg inn i beachhåndballregler før kampdagen, men vil kunne få bistand fra dommerparet til opplæring.

NHF Region Innlandet - Forenklet skjema for resultatregistrering.

Dommere:

  • Dommerne avsjekker, og hjelper til om nødvendig, slik at sekretariatet kan sine oppgaver.
  • Dommerne tar en sjekk på at målene er godt sikret og sørger for å utbedre feil og mangler før kampene blåses igang. 

Hjemmelag og bortelag:

Arrangør stiller, i samarbeid med lagene de møter med dommer til seriespillet og anbefalt pris pr. dommere er kr. 90,- pr. kamp.
Det kan bli utfordrende å ha mange nok beachdommere når sesongen starer. 
Det blir utdanning av  dommere i forbindelse med Temasamlinger. 

Vi ber om at klubber som er aktive i beach også jobber med beachdommere!
Klarer ikke klubbene å finne utdannende dommere til å løse seriespillet kan også uautoriserte brukes. Da mottar dommeren ikke honorar. Det er en god regel at om det ikke er mulig å skaffe dommere så stiller hvert lag med en som dømmer.

Det skal være aktiviteten som er i høysetet i beachserien i Innlandet denne oppstartssesongen. Seriespillet avvikles som aktivitetsserie og det settes ikke opp tabell og det kåres ikke vinnere.

Begge lag skal legge inn kamptropp i TA eller i appen Min Håndball i forkant av et arrangement. NB: For å få tilgang til å legge inn spillerstall MÅ man være registrert som lagleder på det aktuelle beachhåndballaget (i riktig sesong). Det er ingen automatikk i at man er lagleder for et beachlag om man var lagleder for håndballaget. 

Det er ikke mulig å flytte kamper i Beachserien da denne avvikes som aktivitetsserie.

Arrangør stiller med dommer til seriespillet og det betales pr. dommere kr. 90,- pr. kamp. Evt. kjøring og diett beregnes etter statens satser.
Dommerne betales av arrangørklubb i forbindelse med kampgjennomføring.

Dommere som ikke er utdannet beachdommere mottar ikke betaling. Det utarbeides dommerutgiftsfordeling etter endt seriespill. Klubbene sender oversikt over dommerutgifter utbetalt til håndballregionen innen 20. juni 2024.

Dommere skal også meldes på ved påmelding av lag.

Det settes det opp dommerutdanning i Beachhåndball. Vi ber om at klubber som er aktive i beach også jobber med beachdommere!