Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

20210120_LMS_Håndballgutta-jubel-etter-seier_POR-NOR_Foto-NTB.jpg
PARTNERE: Fredag samles Håndballgutta for å forberede seg til OL. Deres hovedsponsor REMA 1000 forlenger samtidig partnerskapet med NHF. Foto: NTB
Foto: NTB

Forlenger partnerskapet med REMA 1000

Norges Håndballforbund og REMA 1000 utvider partnerskapsavtalen med fire nye år, frem til sommeren 2026.

Denne saken er eldre enn ett år, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det var i 2018 at REMA 1000 gikk inn som hovedsponsor for Håndballgutta. I perioden siden den gang har laget tatt to medaljer på tre mesterskap, og REMA 1000 har også engasjert seg på stadig flere områder innen norsk håndball. 

Nå forlenges avtalen med fire nye år. 

- At dette gjøres ett år før eksisterende avtale utløper, er et tegn på at begge parter er veldig fornøyd med hverandre. For Norges Håndballforbund er det viktig å sikre seg partnere som tenker langsiktig. Det gjelder REMA 1000 for Håndballgutta, Gjensidige for Håndballjentene og ikke minst vår generalsponsor Posten/BRING, sier kommersiell sjef i Norges Håndballforbund (NHF), Jan-Erik Aalbu.

- REMA 1000 kom inn som et friskt pust for tre år siden, og vi er svært glade for at vi har kommet til enighet om en lang kontraktsforlengelse. Denne sikrer Håndballgutta trygge og solide rammebetingelser. De har utviklet seg til å bli ett av verdens beste landslag, og avtalen med REMA 1000 legger til rette for at de kan fortsette sin gode utvikling, sier Aalbu, og fortsetter:

- Langsiktig partnerskap gjør at vi blir godt kjent med hverandre, og sammen kan finne riktige og viktige områder å utvikle videre. For REMA 1000 er ikke bare en stor og god hovedsponsor for Håndballgutta. Det er viktig for NHF at våre største partnere også tar et tydelig samfunnsansvar gjennom avtalen. Det gjør REMA 1000 så til de grader. Gjennom REMA 1000 Håndballskoler i høst- og vinterferiene, sørger REMA 1000 for et aktivitetstilbud til 1000-vis av barn i alderen 6-10 år. Gjennom brødprosjektet «Idrett for alle» har REMA 1000 bidratt med over 2 millioner friske kroner til tilrettelagt håndball i Norge, sier Aalbu. 

I tillegg er REMA 1000 som kjent ligasponsor for den øverste divisjonen i seriespillet, både for kvinner og menn.

- Det er fantastisk at REMA 1000 ser verdien i å assosiere seg med hele norsk håndball – fra topp til bredde, sier Jan-Erik Aalbu.

- Vi i REMA 1000 er veldig fornøyde med samarbeidet med NHF. For oss er det viktig vi kan støtte opp rundt bredde og topp gjennom landslagene våre, sier sponsorsjef i REMA 1000, Vidar Riseth.

- Vi ønsker å bli med på å utvikle norsk håndball i fremtiden, så flere unge får muligheten til å oppfylle sine drømmer, sier Riseth.