Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

EYC jubel.jpg

Velkommen til Elverum Yngres Cup!

Her finner du mye praktisk informasjon som kan være fint å få med seg før turneringshelga.

Kampoppsett
Kampoppsettet finnes på handball.no og Min Håndball-appen.
Innsjekk
Hovedsekretariatet i Terningen Arena åpner kl. 15.00 fredag. Alle lag må sjekke inn i hovedsekretariatet før første kamp, og her får man også sine deltakerkort og t-skjorter. NB: Lag i klassene 6-8 år trenger ikke å sjekke inn i Terningen Arena, men de som skal ha t-skjorter eller deltakerkort henter det her.
Innkvartering
Innkvartering på skolene starter kl. 18.00. Ta med sovepose og liggeunderlag etc. - det er som hovedregel ikke ønskelig med store luftmadrasser da dette tar mer plass en det som er beregnet på hvert rom. Alle lag må ha sjekket inn på Terningen Arena før innkvartering ved skolene kan skje. Lagene må ha ryddet ut av sine rom innen kl. 1300 på søndag.
Matservering
Kveldsmat fredag (kun for de som har bestilt - ikke inkludert i A-kortet) hentes ut i Terningen Arena fredag kveld, fra og med kl. 18. 
Frokost lørdag og søndag serveres på alle skolene mellom 06.00 og 09.00. Det er ikke anledning til å smøre matpakker under frokosten.
Kveldsmat lørdag serveres på skolene mellom kl. 18.00 og 20.00.
 
Søndag henter lag med A-kort ut lunsj i hall. Vedlagt er oversikt over hvor de forskjellige lagene skal hente lunsj - dette er i utgangspunktet basert på hvor lagene spiller sin første kamp søndag. Lagene som spiller sluttspill søndag henter også ut mat i samme hall som de spiller sin første kamp i. Lunsjen består av ferdigsmurt baguette, smoothie og eple, og hentes ut samlet i kiosk av lagleder.
Viktig info om middag lørdag på Thon Hotel Central!
Middag lørdag (tacobuffet) serveres på Thon Hotel Central i Elverum sentrum fra 13.00 til 17.30. Det er fare for kødannelse under matserveringen, og vi ber alle om å være tålmodige. Det vil sannsynligvis være minst kø tidlig på dagen.
  • For å unngå for mye kø er det også viktig at alle lag forlater matsalen når de er ferdige med å spise - det er ikke anledning til å sitte igjen etter at man har spist opp. 
  • Man MÅ vise deltakerkort for å kunne komme inn i matsalen. Her vil det være frivillige som setter kryss på deltakerkortet ved ankomst. Det er kun anledning til å besøke matsalen en gang.
  • Det vil være anledning til å forsyne seg opptil to ganger.
     
Konsert
Årets artister er DJ Knutmarf og Masive. Arrangementet starter med disco med DJ Knutmarf kl. 19.30, før Masive går på scenen etterhvert. Alle deltakere med A- eller B-kort har konsertbillett inkludert, og for andre som ikke har deltakerkort (foreldre/søsken etc.) er det mulig å kjøpe konsertbillett i hovedsekretariatet fredag og lørdag. Billetten koster 150kr. Arrangementet starter kl. 19.30 og varer omtrent 1,5 time. Dørene åpner kl. 19.30. 
 
Ved en eventuell evakuering skal alle samles på fotball/friidrettsbanen på baksiden av hallen.
Dusjmuligheter
Vi ber om at lagene dusjer i hall etter siste kamp, så langt det lar seg gjøre. Dusjing er ikke alltid like enkelt når mange bor på skole og det er begrenset med antallet dusjer. Det er anbefalt å dusje i hallen etter siste kamp, men husk at det i de ulike hallene er ulikt med dusjkapasitet, og man må være raske av hensyn til de om kommer etter. For de voksne som er med lagene er det mulig å dusje på alle skoler etter - unntatt Elverum Ungdomsskole. Dusj derfor i hall etter siste kamp, eventuelt før de første kampene starter i Elverumshallen kl. 08.00 lørdag og søndag.  
 
Navneliste overnatting
Brannvesenet krever av sikkerhetsmessige årsaker oversikt over hvem som sover på skolene. Dette må leveres på papir da det skal oppbevares av overnattingsvaktene. Her er skjemaet.
 
Spillerlister
Hvor sender jeg/legger jeg inn spillerlister? Det gjør du i TA - les mer om dette her. Har du ikke hatt lag i f.eks J13 tidligere kan det hende du ikke er lagt til som lagleder på laget. Dette kan vi hjelpe dere med, send meg i så fall en mail med navn på den som skal være registrert som lagleder.
 
Oppvarming i hall
Det er lite eller ingen plass i hallene til å varme opp på banen, og kort tid mellom kampene. Vi oppfordrer til å ta med joggesko og ta oppvarmingen utendørs. Det er ikke ønskelig med ballkasting i ganger ol.!
 
Premiering
Alle lag fra 6-12 får premie i hallen der de spilte sin siste kamp. I klassene 13-16 premieres finalistene etter finalen, og vinner av evt. B-sluttspill får pokal. 
 
Billetter
De av dere som er med laget og skal se kamper og ikke har deltakerkort kjøper billett ved inngang i hallen. Billetten gjelder for det antallet du velger og selvsagt til alle haller i perioden. Billettene kjøpes ved inngangen i hallene, da mottar du en fysisk billett til å vise fram, det holder ikke med Vippskvittering for å gå inn i hallen, du må ha en fysisk billett.
 
Busstransport
Det vil gå busser mellom alle skoler og haller til enhver tid når kampene pågår. Deltakere med A-kort har fri busstransport inkludert. Deltakere med B-kort kan kjøpe busskort (kun 75kr for hele helga) i hovedsekretariatet. Alle med A-kort eller busskort må fremvise dette ved påstigning.
 
 
Det vil være QR-koder med ruteoppsettet tilgjengelig ved alle stoppesteder, samt i alle haller og skoler.
 
Fotograf og sosiale medier
Det vil være ansvarlige for EYCs sosiale medier til stede hele helgen - og de vil lage stemningsrapporter rundt omkring i hallene. Huk gjerne tak i dem om du har innspill eller om laget ditt har ønske om å delta på innhold i sosiale medier! Følg Elverum Yngres Cup på Facebook, Instagram @yngres_cup og TikTok @yngrescup for å få med deg det som skjer i løpet av helga.
 
Det vil også være fotograf til stede.
 
Kun de som har gitt samtykke til bildetaking via Profixio eller gir muntlig samtykke underveis i arrangementet vil bli fotografert/filmet.
 
#Verdiløftet
Verdiløftet er Norges Håndballforbunds nye verdikampanje. Alle deltakere på Elverum Yngres Cup, både spillere, trenere, dommere og publikum og arrangører plikter å følge håndballens verdier. Les mer om Verdiløftet her.
 
Betaling av påmeldingsavgift og deltakerkort
Alle betalinger må være gjennomført innen turneringsstart!
 
Viser ellers til Elverum Yngres Cup sin nettside for mer informasjon.
 
Alle henvendelser gjennom helga skjer til hallansvarlig i den hallen du er eller til hovedsekretariatet.
Dere treffes oss på telefon:
Bjarne (turneringsleder): 901 37 836
August (arrangementskoordinator): 986 94 940
Nina (hovedsekretariat): 415 77 757
 
Vi gleder oss stort til å ta dere imot, og håper alle får en strålende håndballhelg i Elverum!