Annonse
2024 Posten Cup

Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

230918_kvalJ16-640x360.jpg

Teminlistene 2023-2024 er nå ute på høring

Kampoppsettet er nå publisert og ligger på høring til og med 10. august. Du finner alle kampene i TA og MinHåndball.

Denne saken er eldre enn ett år, og kan inneholde utdatert informasjon.

Dette gjelder kamper fra 11 år til senior også TH-kampene.

Aktivitetsserien for 11 og 12 åringene er det ikke mulig å flytte kamper.
I Aktivitetsseriene kan verken enkeltkamper eller arrangementer flyttes.

Vi ønsker imidlertid tilbakemelding om det er åpenbare feil i oppsettet, f.eks. om et lag mangler i en runde. Ønsker dere å melde på flere lag er også bare å sende oss en mail.

Om dere allerede nå ser at dere ikke kommer til å klare å stille med lag i klassen, er det også viktig å gi oss beskjed om at lag trekkes.

Evt feil og kommentarer, meldes inn til gurorenolen.brandtzaeg@handball.no innen 10. august.

Isbjørnkøppen, oppstartsturneringen for de yngste arrangeres i høst i Brumunddalshallen (lørdag 21. oktober) og i Totenhallene (søndag 22. oktober) Mer info om denne kommer på vår hjemmeside. Det er allerde nå åpnet for påmelding til Isbjørnkøppen, det gjøres i TA.

De samme reglene som ovenfor gjelder også for Rema 1000 Hjerteligaen -for Tilrettelagt Håndball.

I terminlistene for Regionserien kan klubbene søke om å få flytte kamper. Dette kan man gjøre uten at man får gebyr på omberamming, om det gjøres innen 10. august.

Husk at før dere søker om omberamming via TA må dere ha kontaktet motstander og avtalt ny dato. Det må også sjekkes at hallen er ledig på ønsket dato og klokkelsett. Sjekk også om motstanderen har antilag eller dobbelkamp i sammenheng med den kampen dere ønsker å flytte. Kamper som ikke kan flyttes pga noe av det ovennevnte vil bli avvist i TA. Da må klubben legge inn ny søknad, så gjør en skikkelig jobb før dere søker om omberamming.

Alle søknader om flytting av kamper må gjøres via TA.
Her er lenke til info om hvordan dette gjøres.

Kampoppsett for Aktivitetsserie kvinner og menn settes opp rundevis i henhold til antall påmeldte lag, ta kontakt med merethe.kjellberg@handball.no for påmelding av lag fra din klubb.

For alle lag som har meldt inn som antilag er dette forsøkt hensyntatt. Men vi opplever at noen lag har lagt inn flere antilag og noen har lagt inn antilag for at en trener skal kunne følge flere lag. Dette er ikke etter intensjonen med antilag, det er for bruk av spillere på to lag. Lag som har antilag kan måtte spille hjemme tidlig og borte sent på dagen, eller omvendt. 

Noen klasser har opptil 25 serierunder, og antallet tilgjengelige kamphelger er da ikke høyt nok. Derfor får lag inntil tre kamper pr helg, noen helger.

Sjekk om det er konfirmasjonsopplegg og eller skoleturer som går i helger, da er det lurt å flytte kampene allerede nå! Husk at forutsigbarhet er viktig også for motstanderen.

Noen av dere har oppgitt i påmeldingens kommentarfelt at dere er samarbeidslag med annen klubb. Der det ikke er sendt inn søknad enda må dette gjøres snarest i TA. Skal dere samarbeide med flere klubber må det sendes en søknad pr klubb. Noen hadde kanskje tanker om fordeling av hjemmekamper mellom samarbeidslagene? Nå må dere se over dette og søke omberamming om dette ikke ble som ønsket. 

Rullestolhåndball
Elverum Håndball gjør en god jobb med rullestolhåndball og har meldt på et lag i klassen menn 3. divisjon. Her vil dere få oppleve utfordringen med å spille mot rullestolbrukere mens dere selv sitter i rullestol.

Vi gleder oss til å få presentere dette for dere og har satt opp kamper i Terningen Arena på lørdager kl 1600 hvor dere får låne rullestoler. Det blir oppmøte en time før og tid til litt innføring i rullestolhåndball og ikke minst dere får test av hvordan dette fungerer. 

Kampene er en del av terminlista for M3, men de teller ikke på tabellen. Disse kampene kan ikke flyttes, da stolene er lagret i Terningen arena og kampene er satt opp etter at rullestollaget til Elverum har hatt sin trening.

Det kommer mer info om dette i en egen sak.

Når vi har laget terminlistene har vi hatt flere elementer med oss i jobben:

  • Arrangementene skal gi gode opplevelser for de som ønsker å se håndball
  • Klubbene skal kunne gjennomføre gode arrangementer
    • så de får mulighet til å samle publikum
    • ha flere kamper i hallen på kampdag
    • få god omsetning av inngangsbilletter
    • ha gode muligheter til å drive kiosk
  • Vi har laget doble bortekamper der det er natulig, og særlig for klassene 13 år og 14 år. Dette både for å ha færre kampdager for å skape bærekraftige langturer.
  • Det er også forsøksvis lagt opp til å avhjelpe med dommere i utkantene, gjennom å lage dobbeltkamper.

Vi kommer derfor med en sterk oppfordring – tenk deg godt om før du flytter kamper – både nå mens terminlista er ute på høring, og gjennom sesongen. Hver eneste kamp er en del av et omfattende kampoppsett og den er også en del av et hjemmearrangement.

Må du flytte kamper så sjekk hva det gjør med oppsettet i hallen din!
Blir det hull i et arrangement får dette følger for klubben og dommeroppsettet blir vanskeligere for oss.

For å sikre at dere får god og riktig info fra oss har vi satt opp en rekke møtepunkter hvor dere inviteres til å delta. Det kommer mer info om dette, men her er lista med dato og sted, så sett av i kalenderen allerede:

Dato

 Klokkeslett

Hvilket møte

For hvem

 

Sted

29. august

Kl. 12.00 
kl. 20.00

Seriewebinar Regionserien

Trenere og lagledere

Teams

14. september

Kl. 19.00

Dommerkontaktwebinar

Dommerkontakter

Teams

19. september

Kl. 19.00-21.00

Seriemøte med klubbledere

Klubbledere og andre som er involvert i serie

Lunner

20. september

Kl. 19.00-21.00

Seriemøte med klubbledere

Klubbledere og andre som er involvert i serie

Flisa

26. september

Kl. 19.00-21.00

Seriemøte med klubbledere

Klubbledere og andre som er involvert i serie

Moelv

27. september

Kl. 19.00-21.00

Seriemøte med klubbledere

Klubbledere og andre som er involvert i serie

Fagernes

3. oktober

Kl. 19.00-21.00

Seriemøte med klubbledere

Klubbledere og andre som er involvert i serie

Otta

4. oktober

Kl. 19.00-21.00

Seriemøte med klubbledere

Klubbledere og andre som er involvert i serie

Toten

17. oktober

Kl. 12.00
Kl. 20.00

Barnehåndballmøte 5’er og 6’er

Trenere og lagledere

Teams

19. oktober

Kl. 20.00

Barnehåndballmøte 4’er

Trenere og lagledere

Teams

24. oktober

Kl. 12.00
kl. 20.00

Barnehåndballmøte 4’er

Trenere og lagledere

Teams

Kommer tilbake med dato

Minikurs

 

 

 

Vi i Regionen er her for å hjelpe dere, så ikke nøl med å ta kontakt med oss om det er noe du lurer på 😊

GOD SOMMER!