Annonse
Landslagsmaskoter i Stavanger

Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

640x360_viktig-info.jpg

Legg inn kontaktinfo til laget ditt

Det er mye informasjon, og det skjer ofte endringer som vi trenger å melde til dere.

Denne saken er eldre enn ett år, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det er viktig for oss i Håndballregionen å nå ut til dere med riktig og oppdatert info. 

Det er viktig at dere alle gjør det lettest mulig for andre lag og klubber å komme i kontakt med deg. Klubbene må legge kontaktinfo for hvert lag.

Det er de personene dere har lagt inn tilknyttet det enkelte laget, som mottar info om endringer i kampoppsettet.

Dette er personinfo som skal registreres for hver trener, lagleder osv. inn via SA (Sportsadmin). Når disse vervene er registret, vil de som er knyttet til f.eks. vervet lagleder motta info når vi søker opp lagledere i Innlandet, eller i din klubb eller for det enkelte laget. Både vi i regionen og andre lagledere/trenere får lettere kontakt med den enkelte lederen/treneren.

Uansett hva du skal gjøre, så må du alltid logge deg inn på Min idrett – herifra kommer du direkte inn på både SA og TA dersom du skal ha tilgang til dette.

Alle grupper må ha en leder – denne må settes opp av NHF Region Innlandet.

Vervene Leder, Org. ansvarlig og Adm. leder har tilgang til å legge inn verv på lagene i klubben. Disse vervene har de fleste tilganger.

Alle klubber må legge inn informasjon om vervene knyttet til lagene sine snarest mulig.

Region Innlandet bruker vervet Trener  når vi skal sende ut invitasjoner til ekstratilbud serier og trenerkurs, samt diverse trenerrelatert informasjon. Informasjon om trener er også viktig i forhold til spillerutvikling. Trenere kan se lagets kamper i TA (TurneringsAdmin) og har ingen funksjon utover å være synlig på laget i appen Min Håndball og på handball.no.

Lagleder er kontaktperson for laget og har tilgang til lagets kamper i TA (TurneringsAdmin) og kan legge inn spillerstall for laget. Lagleder kan omberamme kamper elektronisk i TA og kan legge inn lagets resultater i TA. Lagleder må kobles til sitt lag og vil være synlig på laget i appen Min Håndball og på handball.no. Region Innlandet bruker lagsansvarlig som kontaktperson hvis vi trenger direkte kontakt med laget og Lagleder vil få alle endringsmeldinger dersom kamper blir flyttet.

Vi bruker vervet Dommerkontakt til info om klubbens dommere og disse kan også se dommerdagboka til klubbens dommere i TA. 

Klubben må også legge til funksjonen Godkjenner Idrettsoppgjør for den i klubben som har dette ansvaret.

I tillegg har klubbene mulighet til å legge inn følgende verv:

Kampansvarlig – dette vervet gir tilgang til alle klubbens kamper i TA.Vervet gir mulighet til å omberamme kamper for alle lag i klubben og de vil få endringsmeldinger når kamper for et av klubbens lag flyttes. Kampansvarlig kan legge inn resultater på alle klubbens kamper og spillerstall på alle klubbens lag. Kan også legges på det enkelte laget.

Arrangementsansvarlig – får opp alle klubbens kamper som de er arrangør for, og kan legge inn resultater på disse. Kan også legges inn på det enkelte laget.

Lisensansvarlig – Får tilgang til alle klubbens spillere i TA og oversikt over hvem som har betalt lisensen. I tillegg kan Lisensansvarlig opprette ny lisens til ny spillere og håndtere overganger.

Koble verv til lag (Trener, lagleder):

  1. Klikk på linken Til (din organisasjon) under Snarveier på Startsiden.
  2. Klikk på arkfanen Hierarki.
  3. Klikk på navnet til Organisasjonen du skal opprette funksjon på.
  4. Klikk på linken Funksjoner og verv
  5. Klikk på linken Opprett ny.
  6. Marker funksjonstype fra listen og klikk på knappen Neste.
  7. Marker personen i listen og klikk på knappen Neste.
  8. Skriv inn dato fra og dato til.(La dato til feltet stå tomt så avsluttes ikke funksjonen før man senere avslutter manuelt.)
  9. Klikk på knappen Fullfør.

Hvordan koble verv til klubben (Dommerkontakt, Kursarrangør etc):

  1. Sjekk at du er logget inn med riktig organisasjon i nedtrekksmenyen under navnet ditt til vestre i skjermbildet.
  2. Klikk på linken Funksjoner i (din organisasjon) under Snarveier på Startsiden.
  3. Klikk på ikonet Opprett ny.
  4. Marker funksjonstype fra listen og klikk på knappen Neste.
  5. Marker personen i listen og klikk på knappen Neste.
  6. Skriv inn dato fra og dato til. (La dato til feltet stå tomt så avsluttes ikke funksjonen før man senere avslutter manuelt.)
  7. Klikk på knappen Fullfør.

Her finner du en utfyllende brukerveiledning om funksjoner i SA.

Hvis du trenger ytterligere hjelp, så ikke nøl med å ta kontakt med Regionskontoret!