Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

EYC jubel.jpg

Velkommen til Elverum Yngres Cup!

Her finner du en del praktisk info som det kan være lurt å få med seg før helga.

 

Her kommer en del viktig info som vi ber om at alle leser gjennom.

Kampoppsett

Kampoppsettet finnes på handball.no og Min Håndball-appen.

Innsjekk

Hovedsekretariatet i Terningen Arena åpner kl. 15.00 fredag. Alle lag må sjekke inn i hovedsekretariatet før første kamp, og her får man også sine deltakerkort og t-skjorter. NB: Lag i klassene 6-8 år trenger ikke å sjekke inn i Terningen Arena, men de som skal ha t-skjorter eller deltakerkort henter det her.

Innkvartering

Innkvartering på skolene starter kl. 18.00. Ta med sovepose og liggeunderlag etc. - det er ikke ønskelig med store luftmadrasser da dette tar mer plass en det som er beregnet på hvert rom. Alle lag må ha sjekket inn på Terningen Arena før innkvartering ved skolene kan skje. Lagene må ha ryddet ut av sine rom innen kl. 1300 på søndag.

Matservering

Kveldsmat fredag (kun for de som har bestilt - ikke inkludert i A-kortet) hentes ut i Terningen Arena fredag kveld, fra og med kl. 18. 

Frokost lørdag og søndag serveres på alle skolene mellom 06.00 og 09.00. Det er ikke anledning til å smøre matpakker under frokosten.

Kveldsmat lørdag serveres på skolene mellom kl. 18.00 og 20.00.

Viktig info om middag på Thon Hotel Central!

Middagen lørdag og søndag serveres på Thon Hotel Central i Elverum sentrum. Det serveres tacobuffet lørdag og pasta bolognese søndag. Det er stor fare for kødannelse under matserveringen, og vi ber alle om å være tålmodige. Vi har i år delt lagene inn i puljer for matservering, slik at vi kan fordele trykket litt. Vi ber om at alle respekterer denne fordelingen så langt det lar seg gjøre. Fordelingen er satt opp etter to kriterier: 1: når lagene spiller kamp(er) og 2: mulighet for å spise sammen med andre lag fra samme klubb. Fordelingen finner du her.

  • For å unngå for mye kø er det også viktig at alle lag forlater matsalen når de er ferdige med å spise - det er ikke anledning til å sitte igjen etter at man har spist opp. 
  • Man MÅ vise deltakerkort for å kunne komme inn i matsalen. Her vil det være frivillige som setter kryss på deltakerkortet ved ankomst. Det er kun anledning til å besøke matsalen en gang per dag.
  • På tacobuffeten lørdag vil det være anledning til å forsyne seg opptil to ganger. På søndag er det kun en enkeltservering.
  • På søndagen vil det være mye trykk i starten av serveringen (12.00-13.30). Det anbefales derfor å spise etter 13.30 dersom dere har anledning til det, og de som er satt opp til å spise tidlig kan gjerne komme senere.
  • Lagene som spiller sluttspill er ikke satt opp i pulje på søndagen. Disse lagene kan spise når de vil, men det anbefales å spise etter kl13.30 om det lar seg gjøre.

Konsert

Artistene på årets cupkonsert er El Papi, Erika Norwich og Kris Winther. Alle deltakere med A- eller B-kort har konsertbillett inkludert, og for andre som ikke har deltakerkort (foreldre/søsken etc.) er det mulig å kjøpe konsertbillett i hovedsekretariatet fredag og lørdag. Billetten koster 200kr. Konserten starter kl. 20.00 og varer omtrent 1 time og 15 minutter. Dørene åpner kl. 19.30. 

Dusjmuligheter

Vi ber om at lagene dusjer i hall etter siste kamp, så langt det lar seg gjøre. Dusjing er ikke alltid like enkelt når mange bor på skole og det er begrenset med antallet dusjer. Det er anbefalt å dusje i hallen etter siste kamp, men husk at det i de ulike hallene er ulikt med dusjkapasitet, og man må være raske av hensyn til de om kommer etter. For de voksne som er med lagene er det mulig å dusje på alle skoler etter - unntatt Elverum Ungdomsskole. Dusj derfor i hall etter siste kamp, eventuelt før de første kampene starter i Elverumshallen kl. 07.30 lørdag og søndag.  

Navneliste overnatting

Skjema: Hvem overnatter? Brannvesenet krever av sikkerhetsmessige årsaker oversikt over hvem som sover på skolene. Fyll ut skjemaet i lenken over før dere kommer, så slipper dere å gjøre det ved ankomst. Dette må leveres på papir da det skal oppbevares av overnattingsvaktene. 

Spillerlister

Hvor sender jeg/legger jeg inn spillerlister? Det gjør du i TA - les mer om dette her. Har du ikke hatt lag i f.eks J13 tidligere kan det hende du ikke er lagt til som lagleder på laget. Dette kan vi hjelpe dere med, send meg i så fall en mail med navn på den som skal være registrert som lagleder.
 
Oppvarming i hall
 
Det er lite eller ingen plass i hallene til å varme opp på banen, og kort tid mellom kampene. Vi oppfordrer til å ta med joggesko og ta oppvarmingen utendørs. Det er ikke ønskelig med ballkasting i ganger ol.!
 
Premiering
 
Alle lag fra 6-12 får premie i hallen der de spilte sin siste kamp. I klassene 13-16 premieres finalistene etter finalen, og vinner av evt B-sluttspill får pokal. 
 
Billetter
 
De av dere som er med laget og skal se kamper og ikke har deltakerkort kjøper billett ved inngang i hallen. Billetten gjelder for det antallet du velger og selvsagt til alle haller i perioden. 
Billetten betales via Vipps, les mer her. Dette gjør du i billettkontrollen, da mottar du en fysisk billett til å vise fram, det holder ikke med vippskvittering for å gå inn i hallen, du må ha en fysisk billett.
 
Bestilling av transport
 
Frist for transportbestilling er i utgangspunktet gått ut, men vi har noen minibusser i bakhånd dersom noen skulle trenge transport i løpet av helga. Les om transportbestilling her.

Betaling av påmeldingsavgift og deltakerkort

Alle betalinger må være gjennomført innen turneringsstart!

 
Viser ellers til Elverum Yngres Cup sin nettside for mer informasjon.
 
Alle henvendelser gjennom helga skjer til hallansvarlig i den hallen du er eller til hovedsekretariatet.
Dere treffes oss på telefon:
Bjarne (turneringsleder): 901 37 836
August (koordinator): 986 94 940
Nina (transportansvarlig): 415 77 757
 
Vi gleder oss stort til å ta dere imot, og håper alle får en strålende håndballhelg i Elverum!