
Marked og arrangement
Intensjon 1: Norsk håndball skal ha en sterk markedsposisjon for å kunne innhente betydelige ressurser til arbeidet med å drive og utvikle håndballidretten. Håndball skal være posisjonert i ulike markedssegment for å legge grunnlaget for popularitet og attraktivitet i markedet og dermed mulighetene for et solid inntektsfundament.
Intensjon 2:
For å ivareta utviklingen av norsk håndball kvantitativt og kvalitativt kreves nye langsiktige forretningssamarbeid som gir muligheter for betydelige og forutsigbare inntektskilder. Forretningsutviklingen skal bygge på den rettighetsforvaltningen som håndballens (og idrettens) regelverk fastsetter. Forretningsutviklingen skal ta sikte på å utnytte vekstpotensialet som ligger i den nye sponsormodellen (sentral- og regionalleddet).
Region Vest ønsker å ha følgende mål/strategier i kommende periode:
MÅL | STRATEGIER |
Øke håndballidrettens popularitet som idrett for å tiltrekke seg utøvere og nye medlemmer. | Markedsføre verdier og profil overfor barn og ungdom. Gjennomføre topp og breddearrangement for alle aldersgrupper i regionen. |
Øke underholdningsinnholdet i håndballarrangementene. | Kontinuerlig utvikle et hvert håndballarrangement i den hensikt å øke den positive opplevelsen for alle involverte spillere, ledere, trenere, funksjonærer og publikummere. |
Styrke kvaliteten på 2.divisjonsarrangementene. | Videreutvikle kompetansen i klubbene gjennom faglig utvikling. Sette krav til alle arrangørene i 2.divisjon. |
Øke attraktivitet og verdi som objekt for samarbeid med sponsorer og andre forretningspartnere. | Utvikle sponsorproduktet i samsvar med verdier og profil, samt de behov potensielle sponsorer har. |
Jobbe med økte inntekter fra nye forretningsområder. | Aktivt søke etter samarbeidspartnere som «matcher» håndballens verdier og profil, samt det samfunnsansvar håndballidretten har. |
Ønske å være vertskap for nasjonale og internasjonale arrangement. | Søke om aktuelle arrangement, deriblant Landsturneringen. |
De andre områdene: