Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Tren utendørs om vinteren

På denne siden har vi samlet en del øvelser fra "tren hjemme med Region Sør"
og nye øvelser som er utført/filmet ute nå som vi ikke kommer inn i hallen.
Dette er øvelser du fint kan gjøre ute selv om det er kaldt og ligger snø på bakken.Lagbilde ROS.jpg

Den enkelte video viser hvordan øvelsen skal utføres.
Ha fokus på riktig utførelse før du setter opp tempoet, og husk knær over tær i alle bevegelser.

Øvelsen under kan man fint gjøre ute, selv om man har hansker på.
Lag gjerne en ball av sokker eller lignende, bruk en gammel håndball eller kanskje en Beachhåndball. Er det "kram snø" lager snøball.

 

På denne siden finner du øvelser som flere spillere kan gjøre samtidig i mindre grupper, eller med forskriftsmessig mellomrom.

Hopp opp og ned 8 ganger, 3 serier
Fokus på kne over tå.

Kjør 3 runder etterfulgt av en liten pause, gjenta 3 ganger.
Fokusområder som er vesentlige:
-Gjør øvelsen i et tempo du behersker.
-Se opp og frem, stram opp mage/rygg.

Finn en ganske lang bakke, løp opp, ak ned igjen, fra 5-10 drag, avhengig av bakkens lengde.

Hoppetauserier på 30-60 sekunder, hopp på ett ben, to ben osv.
Planke med variasjon av type planke, varighet 30-60 sek pr type. 3-5 min totalt.

Vær kreativ som her skatepark ull av snø, ideell til stafett.
Premie til det laget som kommme sist ? Burpies.

 

Kjør 3 runder sammenhengende, ta en liten pause, gjenta 3 ganger.
Fokusområder:
-Kne over tå når du lander.
-Stram opp mage/rygg.
-Se opp og frem

Her ser du et eksempel på en hinderbane. Sett sammen flere elementer til en hinderbane hvor spillere bruker ballen.
4 spillere kan gjennomføre banen av gangen, Husk god avstand mellom hver spiller, og ingen elementer som spillere skal berøre.
Kjøres 3-5 ganger.