Annonse:
2024 Pocket Valley
Annonse:
2024 Pocket Valley

Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Politiattest.jpg

Politiattest for dommere

Det er innført krav om politiattest for dommere - se her mer for mer informasjon.

Denne saken er eldre enn ett år, og kan inneholde utdatert informasjon.

Politiattest for håndballdommere

Håndballtinget 2019 gjorde vedtak på at Forbundsstyret skal utarbeide og implementere tiltak som skaper trygge arenaer for barn og unge, sak 7.4.1. Ett av tiltakene i henhold til vedtaket på Håndballtinget er at det innføres politiattest også for dommere, dette med bakgrunn i NIFs regelverk om politiattester:

«Norges idrettsforbund jobber kontinuerlig for at idretten skal være et trygt og godt sted for alle medlemmer. Som en viktig del av dette arbeidet skal alle som utfører oppgaver i norsk idrett, som innebærer et ansvars- eller tillitsforhold overfor mindreårige eller personer med utviklingshemming, fremvise politiattest (barneomsorgsattest).»

Alle klubber skal ha en egen ansvarlig for Politiattester, utnevnt av styret. Denne personen registreres i SA som “Ansvarlig politiattest” (nr. 333). Ordningen omfatter alle ansatte og frivillige i klubben over 15 år. Fullstendig beskrivelse av ordningen, hvem den gjelder for og hvordan det gjennomføres finner du her: https://www.idrettsforbundet.no/klubbguiden/politiattest/

Klubbene har ansvaret for å følge opp politiattest for dommerne i egen klubb, på samme måte som for trenere og andre tillitsverv.

Som dommer må du nå kontakte egen klubb for å få nødvendig bekreftelse som skal følge med når du søker om Politiattest.
Når du har mottatt Politiattest skal den forevises Politiattestansvarlig i egen klubb.

Dette er viktig at både klubb og den enkelte dommere gjør så fort som mulig - da selve søknadsprosessen kan ta noe tid.