Arrangørklubbens ansvar
Hva er arrangørklubbens ansvar?
- Reservere hall til tildelte turneringer.
- Skaffe dommere til turneringen. Dommerne skal ha gjennomført Dommer barnehåndball eller Dommer 1. En dommer pr. 4'er kamp, to dommere pr. 5'er kamp.
- Skaffe dommerutviklere til turneringen. Disse personene skal ha gjennomført kurset Dommerutvikler barnehåndball.
- Administrere avlønning av dommerne.
- Føre resultater på søndagsturneringene (ikke på lørdagsturneringene). Resultatene skal registreres i TA på turneringsdagen.
- Sette seg inn i reglementet for aktiviteten som skal foregå.
- Sørge for det praktiske i hallen, som kiosk, garderober og at hallen er åpen når lagene kommer.
- Ha Sunn Idrettshall i kiosken.
- Sørge for at tilreisende lag med spillere, lagledere, foresatte får en god opplevelse i hallen.
- Plikter å ha Fair-playansvarlig (gul vest), Arrangementsansvarlig (rød vest) og Dommerutvikler(e) (grønn vest) til stede, iført vest, slik at de er synlige i hallen.
- Ha speaker og musikk dersom dette er teknisk mulig.