For sesongen 2025/26 har vi opprettet en ny e-postadresse for alle henvendelser angående dommeroppsett:
dommeroppsettrn@handball.no. Vi ber om at alle spørsmål og henvendelser relatert til dommeroppsett for regionale seriekamper rettes til denne e-postadressen. Hensikten med dette tiltaket er å korte ned besvarelsestiden på henvendelser, noe som har vært ønskelig fra både dommere og dommerkontakter.
Dette skal ikke være en erstatning for bruk av TurneringsAdmin (TA) sine funksjoner. Forfall, bytter og ønsker om oppdrag SKAL fortsatt meldes inn via TA, og vil bli behandlet av dommeroppsettsansvarlig eller dommeroppsettsmedarbeider i ditt område.
-
Spørsmål om dommeroppsett for regionale kamper
-
Oppdatering av tidligere kamper som ikke har blitt oppdatert (obs! Alle kamper fra uken som har vært oppdateres hver mandag/tirsdag).
-
Hvordan bruke TA (se eksempler under)
-
Hvordan berammer dommerkontakt dommere på kamper (klubb berammer selv dommere på kamper opp til og med J/G 12 år)?
-
Hvordan legge inn sperrer?
-
Hvordan melde forfall?
-
Hvordan legge inn bytter?
-
Hvordan melde interesse for et ledig oppdrag?
-
Dommerregning
-
Veiledning
-
Andre henvendelser angående dommeroppsett
Henvendelser angående dommeroppsett for nasjonale seriekamper i Bring-/Lerøyserien, og de første rundene av NM arrangert i Region Nord, sendes direkte til
Marthe.Nesset@handball.no.
Det er ikke nødvendig å sette Marthe Nesset eller Ida Haugstad Stake på kopi på mailer som sendes til
dommeroppsettrn@handball.no. Ved behov videresendes mailer til korrekt respondent.
Vi håper dette kan lette hverdagen for både dommere og klubber.
Ønsker dere lykke til med sesongen!