Annonse:
20211125 Gjensidige på lag gjennom 30 år
Annonse:
20211125 Gjensidige på lag gjennom 30 år

Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Koronatilpasset økt

Her finner du forslag til en beachøkt hvor man fokuserer på både piruetter, flyvere og fotarbeid. Økten er koronatilpasset.

Her finner du video av alle øvelsene som inngår i økten.
Økten varer i 60-90 minutter, avhengig av hvor lenge man ønsker å bruke på hver øvelse.
Det er tatt forbehold om at utøverne har varmet opp før de entrer banen.
Eksempler på oppvarming man kan gjøre før man har bane:
- Jogging
- Bevegelighet
- Basissirkel

Øvelse 1: Innlæring av piruetter

Øvelse 2: Piruett i sidesektor med målvakt i mål (på videoen står målvakten bak mål pga. COVID-19-restriksjoner når opptaket ble gjort)

Øvelse 3: Piruett i sidesektor med målvakt i mål (på videoen står målvakten bak mål pga. COVID-19-restriksjoner når opptaket ble gjort)

Øvelse 4: Piruett i sidesektor med instruksjon om skuddplassering i skuddøyeblikket

Øvelse 5: Fotarbeid og piruett med eller uten blokkering (to ulike videoer av samme øvelse, men fra en annen kameravinkel)

Øvelse 6: Fotarbeidsøvelse hvor man speiler partneren

Øvelse 7: Forarbeid med piruett og skudd på mål

Øvelse 8: Innøving av flyver med skudd på mål

Som avslutning på økten er det lurt å tøye ut, spesielt om det er lenge siden man har spilt beachhåndball.
Underlaget er annerledes enn et hallgulv, og kroppen responderer derfor litt annerledes. 

Følgende områder bør inkluderes i uttøyningen:

  • Lysker
  • Fremside og bakside lår
  • Legger
  • Fotblad
  • Ryggstrekkerne
  • Skulder