Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Foto: Bildbyrån

Samarbeidspartnere

EHF EURO 2020 i Norge har inngått avtaler med nasjonale samarbeidspartnere.

Scandic tilbyr sports- og foreningspriser på over 86 hoteller rundt om i Norge, flere med kort avstand til sports- og fritidsanlegg. Avtalen som nå inngås gjelder EHF EURO 2020-turneringene for både menn og kvinner, og gjør at gjestende lag kan tilbys førsteklasses overnatting og service under oppholdet i Norge i mesterskapsperiodene. Scandic er godt kjent med hva det innebærer å huse idrettsutøvere. Scandic har lang og god erfaring med å være vertskap for idrettsutøvere på både topp- og breddenivå.

–  Vi er naturligvis godt fornøyde med denne avtalen, som er en naturlig forlengelse av vårt allerede nære samarbeid med norsk håndball, sier markedsdirektør Tine Birkeland Westby i Scandic.

HMK er et av Norges og Europas ledende busselskap, og har kontor i Oslo. Selskapets uttalte mål er alltid å være i front og være et eksempel til etterfølgelse når det gjelder kundeservice, miljø og sikkerhet.

HMK besitter en moderne vognpark med busser og minibusser, og har også tilgang på VIP-sedaner via datterselskapet Bislet Limousine. Det stilles høye krav til selskapets sjåfører. HMK ønsker å tilby en helhetlig og god opplevelse til sine kunder – helt fra første kontakt for å planlegge oppdraget, til alle passasjerer er trygt framme.

– HMK er stolte over å få denne transportavtalen. Vi har satset mye på profilering for vårt selskap innen barn og idrett siste årene. Disse mesterskapene i 2020 er noe vi nå ser veldig frem til, sier daglig leder i HMK Morten Stovner-Sørlie.

– Avtalen med HMK betyr at enda en stor, etablert og nasjonal aktør er med oss som partner inn mot de to EURO-mesterskapene vi skal arrangere i 2020. Vi gleder oss til å samarbeide med selskapet, sier markedssjef i Norges Håndballforbund, Rasmus Aarflot.

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som skal forenkle og verdiøke handel og kommunikasjon for mennesker og virksomheter i Norden. Visjonen vår er å gjøre hverdagen enklere og verden mindre. Konsernet møter markedet med to merkevarer; Posten for det norske folk og Bring for bedrifter i Norden.
- Vi gleder oss til håndball-EM på hjemmebane og er stolte av å være nasjonal leverandør for EURO 2020. Som generalsponsor til Norges Håndballforbund har vi valgt at Posten-logoen skal pryde jentenes drakter, mens gutta har Bring på sine drakter. Vi står for felles verdier og kjenner oss igjen i håndballverden. Bring opererer også på en internasjonal arena, hvor vi konkurrerer med de største og beste. Og så er vårt løfte ”Finding new ways” – akkurat som håndballen har gjort siden første gang vi ble sponsor i 1985, sier kommunikasjonsdirektør Elisabeth Gjølme i Posten Norge.
- Som sponsor i over 30 år har Posten bidratt til en flott suksesshistorie for norsk håndball, med en lang rekke internasjonale triumfer. Bring-logoen er synlig på Håndballguttas drakter og Posten-logoen preger fortsatt draktene til Håndballjentene. Posten har vært en viktig bidragsyter til Håndballforbundets suksess på både topp og bredde i svært mange år. Vi er derfor både stolte og glade for at Posten og Bring er med også på laget til EURO 2020, sier markedssjef Rasmus Aarflot i Norges Håndballforbund.

Som vertsby og vertsregion er både Trondheim kommune og Trøndelag fylkeskommune sentrale støttespillere for EHF EURO 2020.