Annonse:
20240226 Maskot Gjensidige 4.4
Annonse:
20240226 Maskot Gjensidige 4.4

Hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac).

Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

grønn fløyte.jpg
Ett av tiltakene i verdikampanjen er at alle dommere under 18 år skal benytte grønne fløyter.
Foto: Nanco Hoogstad

Forbedrer og forlenger Norsk Tipping-avtalen

Norsk Tipping utvider sitt partnerskap med NHF med fire nye år. Samtidig lanseres kampanjen #Verdiløftet.

- Vi er veldig glade for å få en forlenget og forbedret avtale med Norsk Tipping, sier kommersiell sjef i Norges Håndballforbund, Jan-Erik Aalbu.

- Norsk Tipping er en av landets mest kjente merkevarer, og deres bidrag til norsk idrett er uvurderlig. Vi er fornøyde og stolte over at vi nå har utvidet avtalen vår med dem. Sammen har vi funnet godt innhold, blant annet gjennom #Verdiløftet, som blir meget viktig for norsk håndball i årene som kommer, sier Aalbu.

Verdikampanjen #Verdiløftet lanseres i dag, 1. desember. Tiltaket skal løfte frem Norges Håndballforbunds fire verdier: Begeistring – Respekt – Innsatsvilje – Fair Play.

Det første tiltaket i verdikampanjen er en grønn dommerfløyte til alle dommere under 18 år, under parolen «Er fløyta grønn – Vis ekstra skjønn! Målet er å tilby salg av grønne fløyter og svettebånd til dommere under 18 år. Dette tiltaket innføres for å forhindre respektløs oppførsel fra trenere, spillere og publikum mot unge dommere som gjør sitt beste.

- Det å vise respekt for dommeren betyr ikke nødvendigvis at man er enig i alle avgjørelser, eller at dommeren aldri tar feil. Det handler om å kommunisere og handle overfor hverandre på en respektfull måte. Det er viktig å verdsette og ta vare på dommerne våre, da vi ikke har noen å miste. Uten dommere blir det ingen kamp, sier prosjektleder for #Verdiløftet, Marte Smistad.

Alle klubber oppfordres til å bli med på tiltaket. Grønne fløyter og svettebånd for dommere under 18 år kan kjøpes i NHF-shopen her.

- Norsk Tipping ønsker å hjelpe sine samarbeidspartnere med å løfte frem viktige satsingsområder. Norges Håndballforbunds planer om et stort verdiløft i norsk håndball er helt i tråd med ambisjonene for sponsorarbeidet vårt. Vi ser frem til et målrettet og viktig samarbeid med særlig fokus på holdninger og respekt, slik at håndballen styrker sin status som en god arena å være på for alle, sier Pål Enger i Norsk Tipping.